Bestyrelsen i Industriens Pensionsforsikring A/S og IndustriPension Holding A/S fastsætter mindst én gang årligt en lønpolitik, der
vedtages på den årlige generalforsamling.
Lønpolitikken har til formål at fremme en sund og effektiv risikostyring. Lønpolitikken behandles på bestyrelsens møder efter behov,
dog mindst én gang om året i forbindelse med fastsættelsen af lønpolitikken.
Lønpolitikken, der gælder for alle medarbejdere, fastsætter særlige vilkår for medlemmer af
bestyrelse og direktion samt øvrige ansatte, hvis job har væsentlig indflydelse på Industriens
Pensions risikoprofil.
Ifølge lønpolitikken indgås der ikke lønaftaler med variable lønandele med bestyrelsen eller direktionen.
For enkelte øvrige ansatte, hvis aktiviteter har væsentlig indflydelse på Industriens Pensions risikoprofil, kan lønaftaler indeholde variable lønandele, men dog ikke i et omfang som forhindrer Industriens Pension i at bevare et sundt kapitalgrundlag eller som tilskynder til øget risikotagning – herunder til at træffe beslutninger af miljø, social eller ledelsesmæssig karakter, som anses for at være en bæredygtighedsrisiko og som, hvis den opstår, kan have en faktisk eller potentiel væsentlig negativ indvirken på værdien af en investering.
Bestyrelsen kontrollerer mindst én gang om året, at lønpolitikken bliver overholdt. Et eksternt revisionsfirma
kontrollerer, at lønpolitikken er lovlig og overholdt, og afgiver rapport herom til bestyrelsen.
Løn til bestyrelse, direktion og væsentlige risikotagere
Læs vores rapporter, herunder aflønningsrapport