Flest vil anbefale Industriens Pension

En dugfrisk undersøgelse fra analysevirksomheden Loyalty Group viser, at Industriens Pension har de mest tilfredse medlemmer på tværs af alle selskaber i pensionsbranchen.





Industriens Pension lander bedst af alle målt på den såkaldte 'Net Promoter Score' (NPS), der måler på, hvorvidt man vil anbefale ens primære pensionsselskab til familie, venner og bekendte. Her scorer Industriens Pension en NPS på 30, mens pensionsbranchen i gennemsnit scorer -2.

”Medlemmernes tilfredshed og loyalitet er virkelig vigtigt for os, og derfor er vi også rigtig glade for den flotte bedømmelse. Vi er meget bevidste om, at vi fortsat skal levere varen og blive ved med at udvikle os på alle områder for at leve op til tilliden,” siger Laila Mortensen, adm. direktør i Industriens Pension, og understreger i samme ombæring, at hun naturligvis er glad for hæderen fra årets undersøgelse, men at det gør hende endnu gladere, at man også har formået at være en del af toppen i mange år i træk i denne type af undersøgelser.

Del af en større brancheundersøgelse

NPS-undersøgelsen udgør en del af den større brancheundersøgelse fra Loyalty Group, "BrancheIndex Pension", der måler medlemmernes/kundernes overordnede loyalitet. Her lander Lærernes Pension på førstepladsen et mulehår foran Industriens Pension akkurat som sidste år.

Det er tredje år i træk, at Industriens Pension går frem i målingen. I 2022 landede man på 70 point, i 2023 scorede selskabet 71 point på skalaen, der går op til 100, mens man i den nyeste måling fra 2024 scorede 72,7 point. Derudover ligger selskabet tilmed helt i top i fire ud af seks underspørgsmål og lander på en andenplads i de resterende to.

Industriens Pension bliver således vurderet som det bedste selskab, når det kommer til: ’Produktkvalitet’, ’Servicekvalitet’, ’Værdi for pengene’ og ’Samfundsansvar’.