Intet andet pensionsselskab har så tilfredse kunder som Industriens Pension. Det viser årets BrancheIndex for pension fra konsulenthuset Loyalty Group, der udarbejdes på baggrund af mere end 4.700 interviews med danske pensionskunder.
”Vi er naturligvis rigtig stolte over, at vi igen i år topper Loyalty Groups Pensionsindex, men frem for alt er vi glade for, at medlemmernes tilfredshed og loyalitet er løftet til et nyt niveau,” siger Laila Mortensen, adm. direktør i Industriens Pension.
Industriens Pensions score er steget fra 48 point sidste år til 66 point i år. Branchens gennemsnit er også steget og ligger i år på 55.
”Jeg ser bl.a. fremgangen som et resultat af, at vi i de senere år har arbejdet meget målrettet med at segmentere vores kommunikation. Vi har haft held til at knytte medlemmerne tættere til os og er lykkedes med at nå ud til de mange medlemmer, der ikke selv kontakter os. Den indsats ser ud til at bære frugt nu, og vi vil bruge den nye undersøgelse aktivt i vores videre arbejde,” understreger Laila Mortensen.
Hun peger desuden på, at den positive holdning formentlig også hænger sammen med, at Industriens Pension gennem mange år har sikret medlemmerne en rigtig god forrentning af deres opsparing.
”De seneste 10 år har vores gennemsnitlige afkast af investeringerne været på 9,5 procent om året. Det er netop det langsigtede afkast, der for alvor betyder meget for medlemmernes opsparing,” siger Laila Mortensen.